"hati dan perasaan seseorang tak dapat nak dipisahkan...
segala apa yang ditulis di sini sejujurnya datang daripada diriku sendiri"

Saturday, July 2, 2011

silent

yupe!!!!
" silent makes me a better person..."
pernah dengar cerita tak pasal budak yang dia diam saja tapi dia belajar melalui sekeliling??
kalau ye, baca jelah... kalau belum, bacala...
budak ni namanya si polan, dia ni seorang yang pendiam.. pendiam dia ni, pergh..kita soal satu,dia jawab satu.. macam tu punya pendiam ah.. sampaikan cikgu ngan kawan2 dia pun tak suka dia sebab pendiam sangat... satu hari ni kan adala satu geng yang nak buli dia an.. dia terima je tanpa banyak soal atau melawan.
satu hari ni cikgu dia panggil dia ke depan kelas, satu kelas ingat dia ni ada buat salah so semua orang gelakkan diala.. tapi tanggapan diorang salah... dia dipanggil ke depan kerana cikgunya menyuruh dia membacakan karangan jenis cerpen yang dia telah tulis.. dalam cerpennya, dia menceritakan perangai,telatah,senario,peristiwa pahit manis dan semua yang berlaku didalam kelas tersebut.dari semua tu dia mengambil iktibar dari setiap apa yang dia nampak... satu kelas tergamam.! mereka tak sangka walaupun dia seorang yang pendiam, dia tetap ambil berat dan mengambil pengajaran dari setiap kebaikan dan kesalahan orang.. katanya yang paling satu kelas tak boleh lupa ialah..
"tidak satu manusia boleh lari dari kesilapan tapi macam mana kita ambil pengajaran dari kesilapan tula yang penting sebenarnya"

#diam-diam ubi berisi#

No comments:

Post a Comment