"hati dan perasaan seseorang tak dapat nak dipisahkan...
segala apa yang ditulis di sini sejujurnya datang daripada diriku sendiri"

Monday, May 14, 2012

mouth watering..muehmueh

assalamualaikum
waddup creatures of the world!
soalan saya : sudahkah anda makan?

kalau jawapan anda belum, meh la sini aku belanja tengok gambar makanan.. hihihi

_________________________________

cerita ni dah lama berlaku tapi aku saje je nak cerita sekarang. kau kisah apa? ni blog aku. hahahaha.

alkisah ~
aku dengan retro jalan-jalanan di jaya jusco yang sekarang ni disebut sebagai AEON. masa tu aku pun tak ingat apa sebab aku buat macam yang aku nak cerita ni. kami (aku & retro) pegi kat Starbucks. then, kami pun tengokla apa yang boleh dimakan. hihi. kami terpandang WHOOPIE PIE. aku bisik kat retro "weh, yang ni sama ke dengan macaroon?' . retro jawab apa entah aku tak ingat tapi yang pastinya kami tau tak sama pun. aku pun punyala jahat pegi tanya kat baristas tu "kak/abang, sama ke whoopie pie ni dengan macaroon?" (sambil buat muka blur). akak/abang tu punya muka dah macam cuaks je, hehehhe.. dia pun dengan ketakutan disembunyikan di celah ketiak menjawab "emm, nak dekat samala".. pastu kami pun berlalu pergi. hahahahha.. kan aku cakap, aku jahat. hihihi.. eh, kenapa aku letak akak/ abang? sebab aku buat benda tanya menanya ni dua kali. hahah.. orang yang berlainan, dan di hari lain. tempat still sam.. hahaha.

__________________________________

meh aku beritahu perbezaan WHOOPIE PIE dengan MACAROON
(ini dari persepsi aku ye!)


      
WHOOPIE PIE ^
                                                           

MACAROON ^

kalau korang tengok betul-betul, whoopie pie tu macam kek. tapi macaroon ni dia keras tapi lembut. apa aku merepek ni? em, macaroon ni dia manis and macam biskut yang agak lembut sikit la. whoopie pie aku tak pernah rasa tapi yang aku tahu mereka berdua adalah sangat berbeza. ok? ada faham? 

_______________________________

haritu aku ada tengok rancangan "SUGAR" kat AFC channel 703 (harap maklum).
pengacara dia nama ANNA OLSON. aku suka dia, muka sweet je. dia chef selebriti.

 kan? kalau tak, aku tak kisah pun.

ok, aku bukan nak cerita pasal dia pun, tu mukadimah je. haha. aku nak cerita pasal satu resipi yang dia buat hari tu yang aku rasa sangat senang kalau nak buat. tolak tepi dia buat aiskrim dengan biskut secara manual ye

mula-mula kita amik biskut. biskut coklat cip yang besar punya yang macam jual kat Subway tu.

 ha. besar kau. amik dalam dua keping. lepas tu, korang amik satu 'scoop' aiskrim (ikut sesedap rasa nak flavour apa pun) 


pastu korang apit la aiskrim ni antara dua biskut tu. tekan sikit dengan lembut supaya aiskrim tu tersebar cantik kiut dan miut ke serata biskut.lepas tu jadi la macam aiskrim wafer tu.hahaha.. nak jadi lebih kreatif, korang letak la kacang-kacang sikit kat tepi-tepi aiskrim tu. 


ha... kan sedap tu. sesuai dibuat untuk minum petang di hari yang panas. amacam? terliur tak? hehehe..
masa aku nak cari gambar-gambar ni aku terjumpa satu gambar



korang pernah jumpa tak? aku tak tau pulak m&m's ada jual benda-benda macam ni.. kalau korang ada jumpa, jangan segan silu beritahu aku, nanti aku belanja la. hahahha.





No comments:

Post a Comment